برنامه ESA لوئیزیانا بودجه مدارس دولتی و حقوق معلمان را در معرض خطر قرار می دهد


فرماندار جف لاندری در تاریخ 15 ژانویه 2024، در آغاز جلسه ویژه در مورد تقسیم مجدد و انتخابات، با مجلس قانونگذاری لوئیزیانا در کنگره ایالتی در باتون روژ صحبت می کند.
فرماندار جف لاندری در تاریخ 15 ژانویه 2024، در آغاز جلسه ویژه در مورد تقسیم مجدد و انتخابات، با مجلس قانونگذاری لوئیزیانا در کنگره ایالتی در باتون روژ صحبت می کند. / جریان زنده پایتخت

باتون روژ، لا. – سنای لوئیزیانا تصویب کرد برنامه حساب پس انداز تحصیلی LA GATOR (ESA).، یک ابتکار بحث برانگیز با حمایت فرماندار جف لندری. این برنامه که بودجه دولتی را از مدارس دولتی به مدارس خصوصی هدایت می کند، با هدف ارائه گزینه های آموزشی بیشتر به والدین برای فرزندانشان است. با این حال، منتقدان هشدار می دهند که این برنامه می تواند به طور جدی بر سیستم مدارس دولتی و حقوق معلمان لوئیزیانا تأثیر بگذارد، به ویژه با توجه به تصمیم اخیر قانونگذاران برای رد افزایش افزایش معلمان.

لایحه 313 سنا و تأثیر آن بر مدارس دولتی لوئیزیانا

لایحه 313 سنا، مرتبط با برنامه ESA، برای اجرای کامل تا سال تحصیلی 2025-26 برنامه ریزی شده است. در ابتدا دریافت کنندگان کوپن فعلی، دانش آموزان آموزش ویژه و کودکان خانواده های کم درآمد را هدف قرار خواهد داد. تا سال سوم، این برنامه گسترش خواهد یافت و همه دانش آموزان را شامل می شود و هزینه های سالانه آن بین 260 تا 520 میلیون دلار پیش بینی می شود.

مدارس دولتی لوئیزیانا، که به شدت به برنامه حداقل بنیاد (MFP) برای تامین مالی وابسته هستند، ممکن است به دلیل برنامه ESA با چالش های مالی قابل توجهی روبرو شوند. ایالت در حال حاضر سالانه نزدیک به 4.1 میلیارد دلار از طریق MFP به مدارس دولتی اختصاص می دهد. هدایت این بودجه به ESA ها می تواند مدارس دولتی را برای حفظ عملیات، برنامه ها و کارکنان با مشکل مواجه کند.

تهدیدی برای پرداخت معلمان لوئیزیانا

بدون هیچ افزایشی برای معلمان، نگرانی اصلی کاهش احتمالی بودجه موجود برای حقوق معلمان است. معلمان مدارس دولتی لوئیزیانا، که در حال حاضر کمتر از میانگین ملی درآمد دارند، ممکن است با رکود یا کاهش حقوق بیشتری مواجه شوند. این مشکل با امتناع اخیر قانونگذاران از اعطای افزایش حقوق معلمان که مدت هاست درخواست شده بود تشدید شده است.

سخنگوی انجمن معلمان لوئیزیانا گفت: “معلمان ستون فقرات سیستم آموزشی ما هستند.” “تخصیص بودجه به مدارس خصوصی ثبات مدارس دولتی و معیشت کسانی را که زندگی خود را وقف آموزش فرزندان ما می کنند، تضعیف می کند.”

نگرانی در مورد پاسخگویی تحت برنامه ESA

لایحه اصلاح شده ESA نیز بحث هایی را در مورد پاسخگویی به راه انداخته است. این پیشنهاد در ابتدا شامل مقرراتی برای تست استاندارد بود تا اطمینان حاصل شود که مدارسی که بودجه ESA دریافت می‌کنند مطابق با استانداردهای مدارس دولتی هستند. با این حال، بسیاری از این اقدامات پاسخگویی حذف شده‌اند و نگرانی‌هایی را در مورد اثربخشی و نظارت بر برنامه ایجاد کرده‌اند.

سناتور کاترینا جکسون اندروز، دی مونرو، یکی از حامیان اقدامات پاسخگویی گفت: “من هرگز نفهمیدم که چرا کسی از پاسخگویی برای یک ایده عالی می ترسد.”

پیامدهای گسترده تر برای سیستم آموزشی لوئیزیانا

در حالی که لوئیزیانا برای یک کنوانسیون قانون اساسی در ماه آگوست برای ارزیابی مجدد اولویت های بودجه آماده می شود، آینده بودجه مدارس دولتی نامشخص است. فرماندار لندری اطمینان داده است که MFP در طول بازنویسی قانون اساسی هدف قرار نخواهد گرفت، اما تصویب برنامه ESA مستلزم تغییر در اولویت های قانونی است که می تواند به طور غیرمستقیم بر بودجه آموزش عمومی تأثیر بگذارد.

در حال حاضر، مدارس دولتی و معلمان لوئیزیانا با آینده نامعلومی روبرو هستند. برنامه ESA، در حالی که گزینه های بیشتری را برای والدین فراهم می کند، تهدید قابل توجهی برای ثبات مالی و کیفیت آموزش عمومی در ایالت است. در حالی که قانونگذاران برای بررسی بودجه سال آینده آماده می شوند، باید تعادلی ایجاد کنند که از انتخاب مدرسه حمایت کند بدون اینکه نیازهای دانش آموزان و معلمان مدارس دولتی را قربانی کند. علیرغم نیاز فوری، قانون‌گذاران اخیراً افزایش حقوق معلمان را رد کردند که می‌تواند به معنای کاهش بودجه موجود برای حقوق معلمان باشد و سیستم آموزشی را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید